Skip Ribbon Commands
Skip to main content
Sort by AttachmentsUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
DescriptionFilter
  
the objectives of this course are 1. To train students how to analyze chemical reactors and reaction systems. 2. To provide practice at developing critical and creative thinking skills related to reaction engineering. 3. To provide experience for students to solve open-ended reaction engineering problems in teams. 4. To provide practice with computer software and simulation relating to chemical reaction engineering.
Fourth year
  
the course aims  To cover the basic principles of thermodynamics.  To present a wealth of real-world engineering examples to give students a feel for how thermodynamics is applied in engineering practice.  To develop an intuitive understanding of thermodynamics by emphasizing the physics and physical arguments.
Third year
  
1. To understand and analyze multiphase reaction systems: noncatalytic fluid solid reactions, Gas/liquid and liquid/liquid reactions, analyze multiphase reactions involving catalysis, design of heterogeneous reactors. 2. Analyzing non-ideal flow reactors: residence time distribution and effect of micro-mixing. 3. Reactor modeling and analysis
Master
  
The course aims to introduce students to different mathematical techniques for solving OD and PD differential equations
Master
  
تعريف الطلبة بمبادئ السلامة العامة. قدرة الطالب على تحديد الاخطار والحد من وقوع الضحايا. توفير المحيط السليم لاماكن العمل والمعيشة. التعرف على سمية المواد وكيفية التعامل معها. التعرف على اسباب الحرائق وانواعها وكذلك الانفجارات. التعرف على وسائل اطفاء الحرائق وخاصة اليدوية منها. التعرف على طرق النجاة من الحرائق. التعرف على عمليات الانقاذ وكيفية اجراء التنفس الاصطناعي. معرفة انواع الكوارث كالهزات الارضية وكيفية التعامل معها. التعرف على اسس السلامة العامة في المنزل. التعرف على اسس السلامة على الطرق. التعرف على التشريعات العديدة والخاصة بالسلامة العامة
 Fourth year
  
This course is an introduction to fluid mechanics, and emphasizes fundamental concepts and problem-solving techniques.
Third year